A facebook marketing és a személyi edző…
Eddigi tapasztalataink alapján elmondható, hogy szakmaiságot tekintve testépítés-fitnesz sportoktatóink, személyi edzőink, aerobik sportoktatóink felveszik a versenyt más országok fitneszedzőivel. Ismerik az anatómiát, edzéselméletet, pulzuskontrollt, és minden olyan módszert, ami segíteni fogja vendégeiket céljaik elérésében. Ami viszont jellemzően nehézséget jelent számukra, az a klientúra építése, és annak megtartása. Nehéz úgy gondolni önmagukra, a szolgáltatásukra, mint egyfajta termékre, melynek ugyanúgy marketingre van szüksége, mint minden más terméknek. Talán tetszetősebb a kép, ha erről inkább azt mondjuk, a lehetséges vendégek számára szeretnénk megmutatni az értékeinket, és igényt kívánunk felkelteni bennük a szolgáltatásunk iránt. Természetesen, akik edzőteremben dolgoznak, azoknak a terem is sokat segíthet ebben, de érdemes külön utakban is gondolkodni. A személyi edző képzésünken természetesen bemutatjuk a Facebook és az Instagram nyújtotta lehetőségeket!
Személyi edzőként sosem volt még olyan egyszerű a marketing, mint manapság.
A közösségi média megoldásai lehetőséget adnak szolgáltatatásaink promotálására, kapcsolatépítésre, hitelességünk bemutatására. Ha valaki mégsem tudja, vagy akarja ezt kihasználni, az akkor is tény, hogy leendő vendégeink, bárhol is találkoztak a nevünkkel, ránk fognak keresni az interneten. Ugye nem mindegy, mit látnak ott rólunk? A következőkben a Facebook marketingcélú használatáról fogunk beszélni, bemutatva az ingyenes és a fizetős lehetőségek alapjait is. A közösségi média világa gyorsan változik, napról napra jelennek meg az új oldalak, amelyek újabb megközelítéssel tekintenek a különböző tartalmak megosztására. Ennek ellenére van néhány állandó szereplő, amelyek közül a személyi edzők számára a Facebook adja a legtöbb lehetőséget az online marketinghez. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne használjunk más platformot, mint amilyen az Instagram, vagy a Snapchat, de érdemes megnéznünk hol kiket érünk el.
Amit indulásként érdemes tudnunk
1. Életkortól függetlenül bárki megtanulhatja a Facebook kezelését.
2. Vannak bizonyos kötött szabályok, amelyeket be kell tartani, ezekkel nem érdemes vitatkozni.
3. Nincs szükség napi több órára ennek kezeléséhez.
Ingyenes lehetőségek
Számos edző épített már fel követői bázist a közösségi média segítségével. Ez ingyenesen is lehetséges, és nem igényel túl sok időt. A legfontosabb elem ebben is a tervezés. Egy állandó menetrend szerint posztolva érhetjük el a legnagyobb sikert, már csak azért is, mert így könnyebben fogunk időt szánni az előkészítésre is. Az első lépés az üzleti oldal létrehozása a személyes profil mellett. Ez jóval több lehetőséget ad a bemutatkozásra és az eredmények kiértékelésére. Válassz egy jó borítóképet, tartsd frissen a névjegyedet, és mondd el, hol találhatnak több információt rólad. Ebben a típusú kommunikációban elsődleges a hasznos tartalom megosztása. Azt az utat kell megtalálnod, ami a te célcsoportod számára lesz izgalmas, és amelyen keresztül pontosan őket tudod megszólítani. A Facebook behatárolja, hogy a posztokkal hány embert érhetsz el. Így főleg egy személyi edző számára, aki a saját brandjét szeretné erősíteni, ezért jó megoldás a személyes profil, és az üzleti oldal párhuzamos használata. Az oldalunk tartalmát osszuk meg személyes profilunkon is.
Ezek a tartalmak működnek jól:
1. Videók
2. Az olvasó számára megoldást jelentő blog bejegyzések
3. Vendégeink véleményei
4. Sikertörténetek
5. Előtte/utána képek
6. Képek az edzéseinkről
7. Receptek
Menetrend a tartalmak megjelenítésére
Hogy könnyebb legyen követni a feladataidat, és változatos legyen az oldalad, határozz meg egy menetrendet a tartalmak megjelenítésére. Például:
1. A nap: blog post
2. B nap: edzéskép/videó
3. C nap: edzéstipp videó vagy kép
4. D nap: recept
Sikertörténetek megosztása
Megoszthatsz mások tartalmaiból is, nem kell mindent saját magad elkészítened. A legfontosabb mindebben az, hogy a közösséged számára egyértelmű legyen, téged ajánljanak, ha bárkinek edzőre van szüksége, illetve aki még nem kezdte el az életmódváltást, az kedvet kapjon. Nem csak a posztok, hanem az interakciók is erősítenek. Kommenteld, likeold mások dolgait is. Nem szükséges folyamatosan posztolni, a jelenlét a lényeg. És hogy van-e erre időd? Van, ha lefoglalsz a napirendedben 15-30 percet, amit erre szánsz.
Feliratkozók gyűjtése
Kínálj értékes tartalmakat, cserébe email címeket kérhetsz, amelyeken később bármikor elérheted a célcsoportod.Ezek után nincs más dolgunk, mint további értékes információt küldeni, esetleg néhány vendégünk pozitív véleményével együtt, majd később már felajánlhatjuk a közös munka lehetőségét is.
TANFOLYAMAINK
ÁLLAMI SZAKKÉPESÍTÉST ÉS NEMZETKÖZI VÉGZETTSÉGET ADÓ KÉPZÉSEK
Hirdetések létrehozása
Ha szeretnél többekhez eljutni, akkor ezt megteheted a posztjaid népszerűsítésével, vagy létrehozhatsz hirdetéseket is. Választhatsz aközött, hogy a közösségedben lássák ezt többen, de választott célcsoportnak is üzenhetsz. Ha már népszerűsítesz egy posztot, akkor az mutasson a weboldaladra. Ma már nem olyan bonyolult, és nem is drága ennek létrehozása. Ott aztán várhatja a látogatót valamilyen kedvező lehetőség, aminek eléréséhez csak fel kell iratkoznia az email listádra. A FB hirdetői felületről pontosan meg lehet határozni, kikhez kívánunk szólni, és mennyiért. Teljesen feleslegesen kidobott pénz, ha edzőtermi edzőként nem csak a terem közelében szeretnénk elérni potenciális vendégeket, hanem országszerte. Amennyiben facebook hirdetéseket futtatsz, nagyon komolyan ajánlott a kattintó látogatókat úgynevezett „landing” azaz érkezési oldalra irányítani, ahol kimondottan a promótált terméket mutatod be az érdeklődőknek!
Értékek közvetítése
A Facebook jelenlét feladata nem elsősorban az azonnali értékesítés, hanem az általunk képviselt értékek közvetítése, az igény felkeltése, hogy egyáltalán akarjon életmódot váltani valaki, és ha ez már megtörtént, akkor velünk akarja ezt. Nagyon fontos, hogy maradj türelmes, mert ezeken az online platformokon nem azonnal érkezik az eredmény!
Facebook hirdetési szabályzat
A hirdetések kapcsán mindenképp figyelembe kell venni a Facebook hirdetési szabályait. Ebben a fitnesz is említésre kerül, és könnyen letiltásra kerülhet az oldalunk, ha nem vigyázunk erre. Fontos még megemlíteni a facebook irányelveit, arről, hogy a hirdetésnél használt képeken, maximum 20% lehet a felirat, különben nem optimális költségen és mennyiségben jelenik meg a hirdetésed. A hirdetési szabályzatról itt olvashatsz: https://www.facebook.com/policies/ads/. Időnként ez változik érdemes folyamatosan követni.
Összefoglalva
A személyi edzők sokszor küzdenek azzal, hogy vagy lassan kezdenek el jönni a vendégek, vagy a karácsonyi, illetve a nyári időszakban egyszerűen eltűnnek. Ez nagyon kiszámíthatatlanná teszi a megélhetőségüket. Ezért nagyon fontos az üzleti tudatosság a szakmai mellett. A Facebook és „társai” lehetőségeinek kihasználásával is támogathatjuk a szolgáltatásaink iránt érdeklődők folytonosságát. Mint már többször említettük, egy személyi edző képzést elvégzett trénernek nem kell marketin guruvá válnia, viszont bizonyos alap dolgokkal tisztában kell lennie! Megint csak türelemre intenélek benneteket, ugyan is a személyi edző képzés elvégzése után nem fognak azonnal sorban állni nálad az emberek. Minden edzőnek a saját feladata az, hogy eljuttassa magát az ügyfelekhez és ehhez elkerülhetetlen a közösségi média használata!
Fi Emília
személyi edző képzés tanára, ART Edzőképzés oktatásért felelős vezető
ISMERD MEG TANFOLYAMAINKAT!